Kurser/Gruppträning

GOLFUTVECKLING 2024!

”Låt inte perfekt stå i vägen för bättre”
Välkommen att anmäla Dig/Er och utveckla golfspelet med hjälp av  klubbens PGA Golf Professional.

Hoppas att DU/Ni har ambitioner med golfen, så ska jag bidra med mina kunskaper.

Alla träningar/pass ligger upplagda nedan. Alla anmälningar görs via formuläret, senast dagen före kl 16.00

Betalning  med swish, scanning av QR-kod vid ankomst.

Välkommen !
Robert Martinsson, PGA Golf Professional
Tel: 072-402 75 90

VÄSSA FORMEN TILL GOLFVECKAN LÖRDAG 27 JULI kl 13-15

Max 12p,
1 h RANGE & 1 h PUTTNING
Check uppställning-grepp-sikte m.m
Puttningsövningar
Föranmälan 250 kr/p.
Drop-In 300 kr/p
Perfekt pass för dig som ska spela under vår golfvecka.

ÖPPET HUS I STUDION "DEMO TRACKMAN" LÖRDAG 10 AUGUSTI KL 13-15

Välkommen att se hur en Trackman fungerar. Representant från Trackman Sverige finns på plats. Passa även på att skaffa dig ett eget Trackman-inlogg innan du kommer. Besök www.trackman.com
Vi visar hur man tränar med Trackman samt hur man kommer igång med spel på banan samt olika träningsutmaningar.
Eventet är fritt för medlemmar i Hofors Golfklubb.
Vi ser gärna en föranmälan för att på bästa sätt kunna planera ett bra event.

Välkommen!

Ypperligt tillfälle att lära sig grunderna om Trackman inför vinterträningen i vår nya studio.

"Kom-IGÅNG-SPEL" för damer ca HCP 30-54. Måndag 12 AUG

Damkommittén bjuder in ALLA DAMER till ”KOM-IGÅNG-SPEL” 9 hål. Samling vid puttinggreen kl 17.30. Start kl 18.00.

Aktiviteten är kostnadsfri.

Bra tillfälle att träffa nya spelkompisar och få en trevlig stund tillsammans på banan under avslappnade former.

VÄSSA DINA WEDGAR INFÖR KM? MÅNDAG 12 AUG kl 16-18

Max 12p,
Vi fokuserar på slagen runt green.
Chip – Pitch – Svåra lägen
Föranmälan 250 kr/p
Drop-In 300 kr/p
Perfekt pass där du får tips och nya kunskaper om hur wedgarna fungerar runt green.

"NYBÖRJARE El. OMBÖRJARE?" inom golf. Kurs 3h söndag 11 aug kl 10-13

Gruppträning 3 timmar.
Kanske har Du tagit grönt kort de senaste 2 åren men inte riktigt kommit vidare med ditt spel. Vi är både på Range & Puttinggreen där vi repeterar grunder och teknik inkl övningar.
Max 12p. 595 kr/p.
Repetitionskurs för dig som är ny inom golfen eller inte spelar så ofta, men vill utveckla alla delar i spelet.

damdag träning - spel 9 hål -aftergolf Lördag 31 aug

Lördag 31 aug kl 08.45- ca 17.30
Heldag för klubbens ”tjejer”.
Mari startar dagen med ett YOGA-pass. Träningspass på Range och Puttinggreen. Vi äter lunch och därefter spelar vi minst  9 hål. Jag är med på banan och hjälper ER som vill med coaching och råd. Dagen avslutas med gemensam måltid och eftergolf. ”Bubblig” dryck ingår.

Min 8-Max 12 p. 895kr/p inkl YOGA, träning, lunch, spel & aftergolf med dryck och mat.

Välkommen med din anmälan!
Kurser/Gruppträning