Klubbchefen har ordet

Hofors 20240619

Säsongen är nu i full gång, banan börjar arta sig och förhoppningsvis har alla medlemmar varit ut på banan och testat sitt spel.

Som Ni märkt är det aktiviteter lite varstans, Kulan och hans gäng jobbar på och stöttar Anders Erkers med diverse uppdrag som målning, riktning av kantsten och klippning.

Robban håller låda på rangen med både nybörjare och medlemmar som behöver justera svingen. Nya SOLO kortläsaren fungerar bra. Denna vecka är det ICA golfskola för ungdomar som i år är 25 st

Upprustningen av Gula Ladan fortgår, Trackman med kringutrustning är inhandlat. Det som är tråkigt är att vi haft ovälkommet besök på arbetsplatsen och verktyg stals för hantverkarna. Tidsplanen håller och nästa steg blir ställningsbygge för att sätta upp nytt tak.

Styrelsen har haft möte med samtliga kommittéer för att diskutera runt våra värdegrunder och framtida visioner för Hofors GK, ett viktigt arbete som presenteras i samband med höstmötet.

I shopen rullar det på men det går trögt med viss försäljning så Robban har fått i uppdrag att se över ett koncept där medlemmar som handlar får ett lägre pris.

Thuresson jobbar på med restaurangen och har hjälp både av sommarjobbare och det slitsamma paret Tak och Kom i köket.

Golfvillan B&B bidrar med greenfee gäster och förhoppningsvis fortsätter det att komma många besökare, dessa intäkter är viktiga för vår verksamhet.

Ekonomin är under kontroll med plus för sponsorsidan och rangen medans medlemsintäkterna är något lägre än förra året.

Tävlingskommittén har nu öppnat anmälan till golfveckan så in och anmäl Er till alla roliga tävlingar.

Med hopp om en skön sommar, svinga lugnt

Christer Björn
Klubbchef