Klubbchefen har ordet

Hofors 20240422

Hej Medlemmar !

Den sena våren vill inte riktigt släppa taget, och marktemperaturen är fortfarande lite låg för att växtligheten ska komma igång.
Enligt prognos kommer värmen slutet på denna vecka (v 17).

Öppning av range (ej puttinggreen) till helgen 27 april. Vi tvingas tyvärr i början att använda de gamla rangebollarna. Jag påminner om medlemsförmånen att byta till de nya rangekorten, vilket lätt fixas i shopen.

Prognos i dagsläget är att öppning av banan sker 1 maj !

Den nybildade volontärgruppen under ledning av Anders ”Kulan” Pettersson är i full gång med diverse arbeten runt banan. Denna funktion är av stor vikt för att vi medlemmar ska få en så attraktiv och fin bana som det är möjligt.

Shopen som är uppfräschad med hjälp av Johan Thysell (Golfvillan) har öppnat upp. Helgöppet lördag/söndag 11-15 fram till dess att banan öppnar fullt ut.
Restaurangen har öppnat helger mellan 11-15. Nya spännande maträtter är att vänta från den nya kocken.

Vi kan konstatera att det  fortfarande saknas betalning för fakturor gällande medlems- och övriga avgifter till klubben. Det är av yttersta vikt för klubbens ekonomi att fakturor betalas i rätt tid för vi ska kunna betala inköp till bana, shop etc. Betalning görs via MinGolf

Årsmötet är bokat till 29 april på Folkets Hus, Hofors.

Arbetet med träningslokalen i Gula Ladan är påbörjat denna vecka

Christer Björn