Hofors GK har beviljats stöd från Allmänna Arvsfonden

2024-02-14

Glädjande nyheter för Hofors Golfklubb som har beviljats stöd med drygt 2,8 miljoner kronor från Allmänna Arvsfonden för ombyggnad av träningslokal.

För att kunna påbörja projektet så krävs nu ett godkännande från banken samt en gällande värdering.

Syftet med bidraget är att kunna erbjuda äldre och yngre medlemmar möjligheten att träna och spela golf året om. Genom att bygga om och anpassa den gamla ladan får Hofors Golfklubb en inomhuslokal som passar för golfträning året runt.

Ombyggnationen sker genom att byta och isolera tak, samt vinterisolering i lokalen med handikappanpassad toalett och pentry. Ny el installeras och kompletteras med belysning.

Byggnaden kommer att rymma ytor för både golfträning i grupp samt möjlighet till egen träning och spel.